Welkom in Zuid-Afrika/Genadendal - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu Welkom in Zuid-Afrika/Genadendal - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu

Welkom in Zuid-Afrika/Genadendal

Blijf op de hoogte en volg Maud

08 September 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Daar zit ik dan. In mijn 'eigen' huisje in Genadendal, Zuid-Afrika. Koffer nog niet uitgepakt, ook nog niet echt gesetteld. Ik moet zeggen dat de afgelopen 24 uur erg zwaar voor me zijn geweest. Ik zal even kort verslag doen.

Zondag ochtend met een gespannen gevoel in de maag opgestaan en nog even de laatste dingen in en uit de koffer gedaan. Met de laatste bezoekjes, telefoontjes, appjes en hartelijke wensen op weg naar Dusseldorf. Daar samen met de ouders van Maud en Eefke en hun uitzwaaicomite even koffie gedronken. Met eenmaal de koffers weg en de boarding pass in de hand begint het pas echt te kriebelen; het afscheid. Als ik ergens moeite mee heb en een hekel aan heb ik het afscheid nemen. Maargoed, ik wilde dit, dus dan ook een grote meid zijn. Met tranen over de wangen afscheid genomen, douane door, paspoort controle en dan in het vliegtuig. Mijn gevoel werd er niet beter op; ik wilde nog steeds naar huis. Toen ik op Istanbul (tussenlanding) maakte kreeg ik er meer zin in. In Istanbul stapte we op het vliegtuig naar Capetown. Krap, maar wel met voldoende filmmogelijkheden. Niet veel geslapen dus.
Ondertussen zitten we al op Maandag. Rond 2 uur in de middag landen wij op Capetown international airport. Helemaal brak, dat wel, maar met goeie zin in de benen! Alles in de auto en hups naar het winkelcentrum. Er moesten even wat eerste inkopen gedaan worden zoals beddengoed, handdoeken, eten voor die avond en volgende ochtend, etc. Niet normaal goedkoop allemaal (twee kussens, deken, onderlaken, twee handdoeken voor 38 euro!!!). Helemaal bepakt en bezakt eindelijk richting huis. Maar we hadden ook nog een etentje gepland staan met de andere Genadendallers! Dus nog geen kwartier in het huis geweest of we gingen al weer weg. Lekker eten, heerlijk was het, maar nog meer en nog meer en nog meer info. Ik liep vort over!

Dusss al met al ben ik goed aangekomen. Morgen rustig alles een beetje uitpakken. Hopelijk kan ik het afscheid dan ook een beter plekje geven en kan ik me hier rustig thuis gaan voelen.

Ik hou van jullie
Kusjes vanuit het frisse (graatje of 10/15 nu in de avond) Zuid-Afrika

  • 08 September 2014 - 22:29

    Tessa:

    Komt helemaal goed meisje. Ga jij maar lekker genieten van je grote avontuur!

    Xxxxxxx

  • 08 September 2014 - 22:34

    Laura:

    Geniet ervan mop! Doe de eerste paar dagen naar rustig aan & probeer alles rustig te verwerken! Ik ben trots op je! xxxxxxxx

  • 08 September 2014 - 22:48

    Maria Peters:

    Effe lekker acclimatiseren Maud en een lekker slapie doen. Ben benieuwd naar je verdere avonturen.

  • 08 September 2014 - 22:49

    Mieke Pittens:

    Lieve Maud,

    Super leuk, dat wij jou op deze manier kunnen volgen.
    Meisje, het komt helemaal goed!
    Jij gaat het liefde volle afscheid snel een plekje geven, zodra je een beetje ingeburgerd bent.

    Wíj wensen jou heel veel succes en plezier met deze bijzondere uitdaging!

    Liefs, Mieke pittens


  • 08 September 2014 - 22:58

    Maryse:

    fijn dat alles goed is gegaan! de eerste dagen is het misschien wennen maar ook dat ben je weer snel vergeten als je eenmaal lekker je ding aan het doen bent daar. Heel veel plezier en geniet ervan! maar dat zal na die paar dagen zeker wel lukken. ben benieuwd naar de volgende verslagen!! : )

  • 08 September 2014 - 23:02

    Monic:

    Zo vrouwtje in het zuiden! Goed aangekomen lees ik! Nu kan het avontuur beginnen! Ik hoop van harte, en ik denk ook wel dat dat goed komt

  • 08 September 2014 - 23:04

    Monic:

    Oeps.....heel stuk kwijt geloof ik!!

  • 08 September 2014 - 23:14

    Jeannette Broekhaus:

    Afscheid nemen is nooit leuk, maar dat heb jij echt niet alleen hoor. Daar heeft elk mens last van. Maar door de lange reis en het slechte slapen onderweg blijft het nu nog wat langer hangen. Als je morgen je spulletjes uitpakt en de komende dagen wat van de omgeving mee krijgt zal je het zo een plaatsje kunnen geven. En straks als je bezig bent de hele dag dan vliegt de tijd voorbij. En als alles zo lekker goedkoop is dan is misschien je koffer nog wel te klein van wat je allemaal gaat kopen. Geniet van je tijd en succes met het werk op je stageplek. Dikke kus en love you. Mama

  • 08 September 2014 - 23:18

    Liesbeth :

    Heè meis goed te lezen dat alles volgens plan gaat.tot het volgende verslag dikke knuffels Brian en liesbeth ×××××.

  • 09 September 2014 - 01:38

    Josje:

    Lief maudje,

    Nu al leuk om mee te lezen!! Is die foto eronder van waar jij zit en overnacht?

    Liefsliefs!

  • 09 September 2014 - 10:27

    Karien:

    Hoi Maud, komt allemaal goed als je daar je draai gevonden hebt, duurt natuurlijk eventje maar dan.....!
    Ik blijf je volgen en zal je "goede raad geven", als het nodig is (haha)

    Groetjes Karien en Hans

  • 09 September 2014 - 10:56

    Joep Van Oort:

    Fijn dat de reis is meegevallen. Doe maar een paar dagen rustig aan!! Als alles een plaatsje heeft gekregen dan ga maar lekker genieten!!
    Succes.
    Joep

  • 09 September 2014 - 22:35

    Annet:

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen, ik wens je een prettig verblijf in Zuid Afrika. Love you Maud <3

  • 10 September 2014 - 11:43

    Loes Antoon En Francien:

    Lieve maud!

    Gelukkig ben je Gied aangekomen in zuid Afrika! Als je daar een tijdje bent ben je het afscheid al weer vergeten! Tuurlijk is het moeilijk om iedereen achter je te laten naar denk maar zo over 4 maandjes staan al deze lieve mensen me weer op te wachten om alle mooie en leuke verhalen en foto's van jou te zien en te horen!

    Lieve maud zet hem op! Dit was een grote wens van je en ga deze ook met heel je hart aan!

    Wij lezen graag de rest van je verhalen!

    Groetjes vanuit maasbommel
    Loes ome Antoon en tante francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 7002

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 29 December 2014

Pluk de dag - Gryp die dag

Landen bezocht: