Wat er aan vooraf ging. - Reisverslag uit Uden, Nederland van Maud Pittens - WaarBenJij.nu Wat er aan vooraf ging. - Reisverslag uit Uden, Nederland van Maud Pittens - WaarBenJij.nu

Wat er aan vooraf ging.

Door: Maud Pittens

Blijf op de hoogte en volg Maud

08 Augustus 2014 | Nederland, Uden

Nog maar een maandje en dan land ik op Zuid-Afrikaanse bodem. Een lang gekoesterde droom om eindelijk eens naar het buitenland te gaan voor mijn studie komt uit. Ik heb lang moeten wachten, maar nu is het dan eindelijk zo ver. Voor mijn laatste jaar SPH ga ik mijn minor volgen in Zuid-Afrika. Ik heb me aangesloten bij de organisatie van het Theewaterskloof-project. Deze organisatie werkt samen met de lokale bevolking en ondersteunt daar met haar studenten de projecten waar hulp is gevraagd. Ik zal dit gaan doen in een plaatsje genaamd Genadendal (ong. 2 uur rijden van Kaapstad).
Maar zoals jullie waarschijnlijk zelf al kunnen bedenken, klop je niet even op de deur bij Zuid-Afrika en wandel je vrolijk binnen. Nee nee, dat moet moeilijk. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan? Ik heb vroeg mijn vliegticket moeten boeken, want die had ik nodig voor mijn visum. Ik heb een studievisum moeten aanvragen en daar had ik een hele papierwinkel voor nodig. Torsofoto, medische verklaring, Engelstalige brieven van verschillende instanties, etc etc etc. Maar het is gelukt! Momenteel ben ik nog bezig met de laatste voorbereidingen qua vaccinaties en probeer ik zo goed mogelijk alles geregeld te hebben voor dat ik ga.
Al met al een hoop geregel, maar het is het me allemaal waard! Hopelijk zullen jullie hier mijn ervaringen lezen en alle mooie dingen die ik ga meemaken. Laat gerust een berichtje voor me achter :) Leuk!

Sien jou later (tot later/straks)
Maud

  • 08 Augustus 2014 - 13:01

    Maike:

    I follow you xx

  • 08 Augustus 2014 - 14:04

    Maria Peters:

    Nou, we zullen aan de computer gekluisterd je "avonturen" volgen.

  • 08 Augustus 2014 - 15:29

    Monic:

    Wij gaan je volgen!!! X

  • 08 Augustus 2014 - 16:00

    Sylvia:

    Nog even en dan zitje op een plek waar je lang naar uitgekeken hebt.
    Ik wens je heelveel p.ezier, en een geweldige ervaring, en hoop datje van harte lust van zult genieten.
    Ik kijk uit naarjeverslagjes.
    heel veel succes met je minor!
    Groetjes Syl

  • 14 Augustus 2014 - 19:04

    Jeannette:

    Ik zal het zeker volgen wat er allemaal gebeurd daar. Het is een levenservaring die ze je nooit meer af kunnen nemen. Maar dat houd niet in dat ik het als moeder toch heel eng vind dat je zo ver weg bent. En ik me dus best bezorgd voel. Maar jij bent een persoon die niet in 7 sloten tegelijk loopt en daarom heb ik er vertrouwen in dat jij samen met de andere van je groep een mooie tijd zal hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 7006

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 29 December 2014

Pluk de dag - Gryp die dag

Landen bezocht: