Out with the old, In with the new - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu Out with the old, In with the new - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu

Out with the old, In with the new

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

04 November 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Dag lieverdjes,

Tijd voor een nieuw verslagje. Zoals jullie lezen in de titel was het deze week tijd voor eruit met het oude en erin met het nieuwe. Ik kom er langzamerhand achter dat ik aan het veranderen ben. Zo maak ik me minder druk over van alles en nog wat en ben ik meer go with the flow. Afrika dwingt je, dus je zal wel moeten. Ik ben stukken flexibeler en op professioneel gebied kijk ik steeds meer naar de sustainability. Dat begrip is me vaak zat de neus in geboord, maar het is wel zo. Hoe kun je ervoor zorgen dat iemand het alleen kan? Je kunt er niet altijd zijn. Want het klokje tikt verder. Ik mocht deze week alweer mijn 9e brief open maken (ik heb 16 brieven gekregen van mijn gekke vriendinnetjes voor elke week dat ik weg ben) Wat gaat het toch allemaal snel :/ Ik zal jullie weer over mijn week vertellen.
Maandag was ik bij de Unitclass en had ik met Tessy een activiteit gepland omtrent regels. De kinderen kennen de regels, maar hebben daar een beetje lak aan. Dus probeerde we zo bewust te maken van deze regels. Eerst vies en lekker land gespeeld maar dan als mag wel/mag niet land. Ze wisten PRECIES wat wel en niet mocht en ook toen we het met ze op papier zette wisten ze het heel mooi te vertellen. De praktijk was echter wat minder mooi. Na 5 minuten waren de eerste regels al weer aan hun laars gelapt.. Jammeerrrrr...
Dinsdag was ik bij MOM en heb ik weer training gegeven. Ik begin steeds meer zelfvertrouwen te krijgen en de leiders zijn ook super enthousiast. Het zijn voor mij de logische en basis principes, maar voor de mensen bij MOM is dit nieuwe informatie. Maar ze zijn allemaal enthousiast en positief en echt geïnteresseerd. Wat wil een mens nog meer? Na MOM gauw naar huis, eten en hup naar school. Ik had een dansklas op het programma staan voor de afterschool. Mijn majorette verleden maar weer even uit de kast getrokken, maar dat vinden de kinders niet leuk. Nee, het moest een liedje zijn wat we ze aanleerde. Nou goed, dan weten we dat. Maar even met ze op Waka waka gedanst, want die kennen we allemaal. Plan B, altijd handig!
Woensdag hebben we op school wat aan onze opdrachten gewerkt. We hadden nog steeds geen auto, dus helaaaaas niet sporten :S
Donderdag was het vroeg uit de veren, want de Maudjes gingen maar eens met de Carrental praten over de kapotte auto. Nieuwe auto regelen en hopen op een schappelijke oplossing voor de deposit van 5000 rand (bijna 400 euro). Helaas. Foetsie. Geld kwijt en meteen even een nieuwe deposti moeten betalen voor de nieuwe auto. Hatseke, 500 euro door de plee. Hopelijk krijgen we nu wel onze deposit terug als we de auto inleveren. Nou met de nieuwe karrel maar weer huiswaarts. 's avonds lekker met Maaike en Jolijn gegeten omdat de rest al naar Kaapstad was gereden. Gezellig hoor!
Vrijdag vroegjes uit bed. Eigenlijk zouden we paragliden, maar helaas. Niet het juiste weer. Dan maar lekker winkelen in een groot winkelcentrum op Waterfront in Kaapstad. Shop till you drop. Lekker! 's avonds gezellig wezen stappen en na genoeg drankjes lekker in het hostel bed gedoken.
Zaterdag ging ik met Jolijn, Tessy en Eefke naar Capepoint en Kaap de goede hoop. Tja, je moet er toch geweest zijn he. LEVENSGEVAARLIJK! Het waaide zo loei hard dat ik bijna de klif afwaaide. Op de foto kun je misschien wel zien dat ik me vastklamp aan het bord, omdat ik anders gewoonweg weg zou waaien. Ik vond het niet heel speciaal. Het is een beetje dat je er geweest moet zijn, maar verder niet heel bijzonder. Na deze winderige dag even een powernap gedaan, daarna lekker gegeten met de groep en toen hups op pad om weer een avondje te gaan stappen in Kaapstad. Het was een rustig stapavondje. Gewoon lekker een biertje drinken in het Beerhouse. Papa en Astrid zouden het prachtig vinden, want je kunt er allemaal verschillende biertjes drinken. Sorry, kan niks meenemen voor jullie!
Zondag was onze tweede poging om te gaan paragliden. Gelukkig kregen we groen licht, dus met de auto naar signal hill (berg in de buurt van Tafelberg). Maaike de berg af, Eefke de berg af, Maud bepakt en bezakt klaar om te gaan; wind weg. Wachten, wachten en nog meer wachten. Nope, helaas geen wind meer. Potdikke, daar baalde ik van! Nouja, nieuwe afspraak maken dan maar weer.

Weer een week voorbij. De tijd gaat veel te snel, maar zelfs die korte tijd laat mij veranderen. Ik ga nog zolang mogelijk genieten van al het moois hier en alle geweldige mensen hier. Het is zo voorbij.

Ik hou van jullie
Nieuwe afrikaanse knuffels!

  • 04 November 2014 - 20:42

    Joep Van Oort:

    Leuk om te lezen dat je merkt dat je aan het veranderen bent!!
    Je maakt ge wat mee, maar leuk dat je het zo goed maakt.
    Veel succes en wacht graag op je volgende verhaal

  • 09 November 2014 - 21:14

    Henrie Pittens:

    Hey petekindje.
    Ik vergeet iedere keer te reageren maar bij deze maak ik alles Gied.
    Ik vindt het fijn dat je het naar je zin hebt.
    De tijd vliegt en je bent zo weer terug hoop ik.
    Geniet er nog van en tot je volgende verslag
    Groeten.
    HEPI0033 en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 7003

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 29 December 2014

Pluk de dag - Gryp die dag

Landen bezocht: