Plan B - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu Plan B - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu

Plan B

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

20 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo lieverdjes!
Tijd voor een nieuw verslagje. Eens even denken hoor. Het begint nu langzaamaan wel een sleur te worden. Maandag Untiklas, Dinsdag MOM, Woensdag school, donderdag opdrachten maken, weekend partyen. Ik vergeet soms zelfs dat ik in Afrika ben. Natuurlijk is hier de omgeving anders en de mensen en je ritme, maar je raakt er aan gewend.
Maandag heb ik met die kindertjes van de Unitklas een activiteit gedaan op het gebied van samenwerken. Ik probeer elke week een activiteit te doen waarbij ik de kinderen ook wat meegeef. De vorige keer was het respect, nu was het samenwerken. Ik had bedacht om de kinderen estafettes te laten doen. Een estafette met de benen aan elkaar gebonden en dan zo snel mogelijk samen heen en terug lopen. De andere estafette was het eilandspel waarbij ze hoepels naar voren moesten geven en zo naar de overkant komen. Het was erg leuk om te zien hoe ze samenwerkte en elkaar oppepte, maar pff luisteren moeten ze hier soms ook echt nog leren! Maar het is natuurlijk ook super leuk als je lekker buiten rond mag razen, dus dat heb ik ze ook maar gewoon even laten doen.
Dinsdag. Ik zou eigenlijk beginnen aan mijn training voor sociale vaardigheid, maaaaaaaar niet iedereen was er en het was allemaal wat rommelig en chaotisch op het werk. Dusss helaas, volgende week maar weer. Het go with the flow principe heb ik nu wel vort geleerd. Je moet wel. Als het niet gaat zoals je wil, moet je niet flippen, want dan wordt je knettergek hier. Maargoed, ik had dus mijn geplande ding niet gedaan. Wat dan? Ik had eigenlijk niet echt een plan B. Het viel me echter wel op dat in de dossiers geen doelen of leerpunten stonden. Als super goede hulpverlener doe je daar natuurlijk wat mee. Dus gesprekjes voeren, aantekeningen maken, mogelijkheden bekijken en bespreken, etc, etc, etc. Wat ben ik toch goed bezig.
Woensdag heb ik de hele dag in bed doorgebracht. Dinsdagavond had ik al koppijn, woensdag ziek. Fijn! Maar ik heb gelukkig tig films op mijn laptop staan, dus de momenten dat ik niet sliep heb ik me gelukkig kunnen vermaken.
Donderdag zijn we als een stelletje studiebollen weer aan de slag gegaan met opdrachten voor school. 's avonds lekker t weekend ingeluid met Mieke en Floortje (andere Genadendallers) die op een steenworp afstand wonen. Ohja! Ik heb ook nog gesport! Heb me ingeschreven bij een kleine sportschool hier waar ik lekker kan fitnessen. Met de overvloed aan energie die ik soms heb is dat best even lekker! En die afrikaanse kilotjes mogen er ook wel weer af ;)
Vrijdag hadden we braai van de adjunct directeur van de school. Ontzettend grappig hahahaha. Een hele andere kant van die man gezien, lekker dansen, drinken en gek doen. Alles is hier mogelijk. Helaas kreeg ik die avond ook het bericht dat papa in het ziekenhuis lag. Heel erg schrikken natuurlijk. Wat nu? Moet ik terug, is het ernstig, wat als? Dat soort vragen schieten door je hoofd. Dat verwacht je niet. Je hebt wel een plan B, maar niet hiervoor! Na dit nieuws niet echt meer in de feeststemming dus. Lekker naar huis en na het nababbelen naar bed. Niet veel geslapen helaas.
Zaterdag was gelukkig niet zo'n drukke dag. Ik had met Maaike (een van de andere Genadendallers) afgesproken om lekker naar de Spa in Calendon te gaan (half uurtje rijden van hier). Dus bikini aan, zonnebrand mee, boekje, handdoekje, slippertjes en gaan met die banaan. Lekker bakken, badderen in de natuurlijke baden. Hoe verder je naar boven ging, hoe heter het water. Dat ging van lauwwarm naar badwater naar afwaswater, etc. We hebben niet overal ingezetten; VEEEEEL te heet! En het was al zo warm. Gelukkig een beetje kunnen ontspannen en 's avonds weer contact gehad met thuis. Zelfs even papa gebeld om te horen hoe het ging. Wel even schrikken en het 'geen zorgen maken' is toch wel erg lastig als je zover weg zit. 's avonds zijn we nog met de Genadendallertjes naar een kleine pub in Greyton gegaan, maar ik was helemaal gesloopt. Na een klein drankje lekker naar huis. Toen ik het kussen van mijn bed raakte was ik vertrokken
Zondag was ik dan ook echt HELEMAAL klaar. Ik was chagerijnig, emotioneel en had nergens zin in. Gewoon wat tijd voor mezelf en rustig aan en terugtrekken is dan het beste medicijn. 's avonds was ik gelukkig wel wat beter gezelschap. Even lekker film gekeken met de dames en toen naar bed. De week staat weer voor de deur. Een beetje afleiding van mijn zorgen.

Dus dus lieve mensjes, weer een volle week met voor mij de dagelijkse sleur en voor jullie een wereld van verschil.

Ik hou van jullie
Warme Afrikaanse lente kusjes!

  • 20 Oktober 2014 - 19:06

    Loes:

    Lieve maud!

    Hou je taai en het komt wel goed!
    Maak je geen zorgen!

    Liefs loes

  • 21 Oktober 2014 - 11:17

    Maryse:

    Het is nooit leuk om te horen dat het niet goed gaat met het thuisfront maar al helemaal niet als je niet in de buurt bent om er even naar toe te gaan. Hopelijk kan je toch nog wel genoeg afleiding vinden en loopt het allemaal gewoon goed af. rustig aan en probeer ook wel een beetje te genieten van de leuke dingen ook al is het voor jou een 'sleur' aan het worden.
    Liefs

  • 21 Oktober 2014 - 11:33

    Joep Van Oort:

    Je hebt weer heel wat meegemaakt!! Veel succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7001

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 29 December 2014

Pluk de dag - Gryp die dag

Landen bezocht: