It's the final countdown, tududuuuuuduuuu! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu It's the final countdown, tududuuuuuduuuu! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu

It's the final countdown, tududuuuuuduuuu!

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

19 November 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, daar zijn we dan alweer!

Het begint nu wel echt te kriebelen hoor. We gaan alweer bijna naar huis :( Vandaag (woensdag 19-11) nog 40 dagen en dan sta ik weer met mijn voetjes op de koude Hollandse bodem. Terwijl in Nederland de eerste vorst aan de grond komt, de kachel aangaat en Sinterklaas aan wal is gekomen koop ik hier hempjes, rokjes en korte broeken, hoeden tegen de zon en moet ik me toch echt elke dag in gaan smeren. Zijn jullie al jaloers? Tegen de tijd dat ik naar huis ga is het hier een graad of 40.. Dat wordt nog was als ik thuis kom!
Goed, what happend in Africa?

Maandag heb ik met Tessy een lesje gegeven in de Unitclass over beperkingen. Het is hier een beetje een taboe en men wordt voor de gek gehouden. Maar wat houdt dat nou eigenlijk allemaal in. Na de spelletjes en de uitleg leken de kinderen meer stil te staan bij de beperkingen die iemand heeft als hij of zij verlamd is of iets dergelijks. Verstandelijk beperkt was nog wat te lastig, maar dat zien ze hier ook niet zoveel. De mensen met een lichamelijke beperking komen ze op straat eerder tegen dan die met een verstandelijke beperking.
Dinsdag had ik een super super super drukke dag. Eerst naar MOM om daar weer een training te geven, daarna naar school voor de Afterschool, daarna vergadering met Karin (projectcoordinator van de organisatie) over hoe alles gaat etc en daarna uiteten met de hele bubs. Leuk, dat wel, maar ontzettend druk! Last but definitly not least hadden we een 11e van de 11e party! CARNAVAL! Nouja, gewoon heel vals meebleren met oude bekende liedjes. Karaoke it was. Hahaha erg leuk.
Woensdag hebben we weer voorbereidingen getroffen voor de afterschool. Alleen Eef en ik, want Maud was nog steeds met paps en mams mee. Daarna hebben we lekker gelambalt thuis. We zijn helemaal bij met schoolopdrachten en echt vooruit werken had niet veel zin. Dus dan maar in de chillmodus.
Donderdag heb ik na heerlijk te hebben uitgeslapen weer mijn best gedaan bij de afterschool. De kinders waren erg druk en luisterde totaal niet. Juffrouw Maud kwam toen even om de hoek kijken en is even HEEEL duidelijk geweest. Daarna was alles weer lief en leuk :)
Vrijdag hadden we voor t eerst sinds heel lang niks. Gewoon lekker relaxen. 's Avonds kwamen de jongens uit Kaapstad en daar zijn we lekker mee uiteten geweest. Na het eten betijds naar bed, waaaaaaaaaaaaaant WEEEKKEENNDD!!
Zaterdag zijn we betijds weggereden naar Franschhoek. Dit is een plaatsje tussen Genandendal en Kaapstad die bekend staat om zijn wijnproeverijen. Nou, daar moeten we natuurlijk wel even een kijkje gaan nemen. Met de hele bubs naar de huisjes waar we slapen, spullen dropen en op weg naar de wijn! Na onze eerste tasting moesten we wel weer terug naar de huisjes, omdat Maud terug zou komen met haar ouders. Die zouden haar afzetten en dan richting vliegveld gaan. Dus even gauw boodschappen halen voor die avond (wijn, bier, chips, etc) en voor het ontbijt en dan terug. 's Avonds nog gezellig met elkaar geborreld en spelletjes gedaan en heerlijk genoten van het feit dat er een bad was! Schoon en fris naar bed om de volgende dag weer fris en fruitig op te staan.
Zondag zijn we naar Kaapstad gereden. Daar zijn we opgesplitst. De ene groep ging minigolven, de andere groep winkelen en chillen. Guess i what group i was :)? 's Avonds zijn we nog naar een beachbar geweest waar we veel verhalen over hadden gehoord. Gezellliiiggg! Alleen misschien iet wat veel drankjes, dat wel. Dus voor het naar bed gaan even wat water tegen de kater en toen op weg naar dromenland.
Maandag hoorde ook nog bij ons weekend. We hadden namelijk kaartjes voor John Legend!!! 's middags zijn we nog met een klein groepje naar het aquarium geweest en wezen kijken bij de boten van de Volvo race hier in Kaapstad. Lekker rustig aan dus. Thuis even gauw wat eten en daarna klaarmaken voor de avond. Ik kan niet zeggen dat ik fan was van John Legend, maar na dit concert heeft hij er een fan ben. Wat een show, wat een man, wat een muziek! Ik heb ontzettend genoten! Na het concert terug naar het hostel, nog even een drankje in de bar, maar daarna toch echt naar bed. De werkweek staat weer voor de deur.

Langzamerhand merk ik aan mezelf dat ik klaar ben om stage af te ronden. Het is goed zo, veel meer kunnen we niet uit de stages halen. Over een kleine 3 weken ga ik met Maud en Eefke reizen. Ik kan bijna niet meer wachten.
Lieve mensjes, nog 40 dagen; nog 5 weken en 5 dagen; nog 1 maand, 1 week en 3 dagen. Het aftellen is nu pas echt begonnen. It's the final countdown, tududuuuuuduuuu!

Tot snel lieverdjes!
Ik hou van jullie
Zomerknuffels van mij

  • 19 November 2014 - 13:15

    Denia:

    Hoi Maud ,

    Wat ontzettend leuk om je verslagen te lezen en je zo te kunnen volgen.
    Haal alles nog eventjes uit die 40 dagen!
    Voor je het weet zit je weer in Uden aan de oliebollen..... en een drankje bij de Pepper ... ook lekker.

    Groetjes,
    Denia

  • 19 November 2014 - 16:44

    Jeannette:

    Tja aan alle leuke dingen komt een eind. Dus daarom maar even nog dubbel zoveel genieten van alles daar. En ja het verschil van temperatuur straks zal enorm zijn. Daar 40 graden en hier winter. Dus denk er ook aan om een lekker warme jas te kopen of aan te doen als je weer hier land. Veel plezier nog. En vooral nog een fijne vakantie op het eind. Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 6995

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 29 December 2014

Pluk de dag - Gryp die dag

Landen bezocht: