Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maud Pittens - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn!

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

26 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo lieve lezers!

Vandaag ben ik officieel op de helft van mijn Zuid-Afrikaanse avontuurtje en ik kan nou niet echt zeggen dat ik naar huis wil. Er is hier zoooo veel te doen en er is zoveel hulp nodig! Ik denk dat dat afscheid nog een hele klus gaat worden in december.
Goed even over mijn spannende weken hier. Maandag was het weer een dagje Unitklas. Dit keer had ik als activiteiten thema luisteren. Ik heb met de kinders commando pinkelen/simon says gedaan. Daar begreep de helft helaas helemaal niks van, maar het was wel een mooi gezicht hahaha. Gelukkig had ik nog een spelletje achter de rug. Stoelendans, maar dan net was anders. Ik had hoepels op het grasveld gelegd en de kinderen moesten naar de hoepels rennen als de muziek stopte. Lekker actief! Dat vonden ze allemaal erg leuk om te doen. Na nog even uit te razen was iedereen weer wat overige energie kwijt en konden we terug naar de klas. In de pauze kreeg ik een heel fijn berichtje van thuis dat het waarschijnlijk helemaal weer in orde zal komen met mijn papa. Dat was een grote opluchting!
Dinsdag was ik bij Mind over Matter. Daar had ik mijn eerste training. SPANNEEENNDD!!! Het ging gelukkig heel goed en de mensen waren ook positief en stelden interessante vragen. Trots dat ik was! Ook nog even aan de ondersteuningsplannen gewerkt, want ja.. de dossiers mogen hier op zich wel wat beter. Aan het eind van mijn dag kregen we nog bezoek uit Holland. Mensen van de HAN en van TWK waren op bezoek in Genadendal en zouden ook 's avonds bij de tussentijdse presentaties zijn. Maar voor we naar die presentaties gingen hadden we onze eerste keer van ons zelf opgezette project: die na skool program (voor de hollanders: Na schoolse activiteiten). Ik had de tekenklas onder mijn hoeden en kreeg assistentie van twee ouders. Apetrots dat we ouders hebben weten te strikken!! WAAUUWWIIEE!! Hopelijk blijven ze komen! Maar goed, eerst de kinderen was huiswerk laten maken en daarna beginnen aan de daadwerkelijke activiteit. Ik had strips voorbereid die de kinderen moesten afmaken. Er lopen hier toch echt wat talentjes rond! Phoe phoe! Na de activiteiten gauw opruimen en hup in de auto richting de presentaties. Luisteren naar wat iedereen zoal heeft gedaan en nog wil doen. Interessant om te zien waar iedereen nou eigenlijk precies mee bezig is. Daarna nog lekker gebraait en toen lekker naar huis na een lange dag bezig zijn.
Woensdag had ik een gewone dag op school. We hebben wat geëvalueerd en besproken over onze eerste na skool en bekeken wat er de volgende dag moest gebeuren. Na onze bezigheden lekker naar huis en even gesport (het was eigenlijk te warm).
Donderdag hadden we onze tweede afterschool. Dit keer had ik de dramaklas. Daar kon ik mooi mijn dingen inzetten die ik op de HAN heb geleerd. De kinderen vonden het prachtig en het opvoeren van hun eigen toneelstukje vonden ze ook super. Leuk leuk leuk! 's avonds zijn we bijtijds naar bed gegaan, want het weekend staat voor de deur!
Vrijdag heel vroeg opgestaan voor onze 5 uur durende rit naar Oudtshoorn; de stad van se struisvogels. De rit was mooi, door vele bergpassen en prachtige uitzichten. Maar toen.. 30 km voor Oudtshoorn.. Geluiden die de motor zeker NIET hoort te maken.. Toch maar even langs de kant.. Klep open.. Ja, er lekt olie en water.. Oke, wat nu?.. Start hij nog?? Daar sta je dan. In de middle of nowhere met een brandende zon, met een auto die niet meer start. TOP! Dus even telefoontjes gedaan en er kwam een hele aardige man met een sleepwagen aan. Nou, als hij echt niet meer start dan moet hij mee. Prima. De man keek in de auto. Aiii, doesn't look good. Oepsie.. Meneer gaat in de auto zitten en start de motor. OOHHH NO, BROKE! Uuhhhh oke?? Nou dan maar op de sleepwagen. Fijn fijn fijn. Gelukkig wilde de mensen van de garage ons wel naar ons vakantiehuis brengen, want die auto ging het niet meer doen voorlopig. Nou dat was wel genoeg pech voor die dag. Helaas hoorde we van andere dat bij hun auto het wiel was afgebroken (!!!!!) en dat hu auto echt helemaal klaar was. Duusssss... Tijd om te relaxen bij het zwembad denk ik zo. 's avonds lekker uiteten geweest en lekker struisvogel gegeten. Jammieee
Na regen komt zonneschijn, dus na problemen komt alleen maar lol! Zaterdag was dan ook echt TOP! In de ochtend zijn we naar Cango Wildlife Range gegaan. Super super super leuk! Meer een soort dierentuin, maar op het einde op de foto met een Cheetah en Maki's! Wiieeeeee!!! Na de Range gingen we naar de Cango Caves. Grotten in de bergen van Oudtshoorn. Ons stond de adventure tour te wachten. Kruipen, klimmen, glijden, springen, ALLES in de grotten. Super grappig en heel mooi. Wat een top ervaring! Het zuurstof gehalte was er wel wat laag en de luchtvochtigheid aan de hoge kant (98 procent), maar verder helemaal prima. Zaterdagavond kwam onze redder in nood; Onze Afrikaanse mama. Die kwam ons ophalen, omdat we NO WAY met z'n 8e in één auto gingen passen. We hadden haar en haar man uitgenodigd om een dagje eerder te komen zodat ze bij ons konden eten, slapen en zondag lekker nog een dagje mee weg konden. Allemaal op onze kosten natuurlijk en we gingen ook lekker voor ze koken. Dat werd zeer gewaardeerd.
Zondag gingen we naar een Ostrich (struisvogel) show farm. We kregen een hele rondleiding van ei tot vogel en wat er allemaal mee gebeurd. Je kunt zo goed als alles van een struisvogel gebruiken schijnbaar. Aan het eind mochten we ook nog op de beestjes zitten en voor de dappere erop rijden. Ik vond het rijden zielig, dus heb mijn derrière even op de vogel laten rusten en ben er toen gauw weer af geklommen. Na al die dieren geknuffeld, geaaid en beklommen te hebben was het wel weer tijd om naar huis te gaan. Nog even eten in Mosselbay en dan hups richting Genadendal tuffen. Lekker weer thuis. HOME SWEET HOME!

  • 26 Oktober 2014 - 19:35

    Laura:

    Super fijn om te lezen dat t zo goed gaat! Lekker genieten mop! xxloveyou

  • 26 Oktober 2014 - 19:44

    Monic:

    Ohhh Maud...wat een ontzettend gave ervaringen en belevenissen!!! Ik ben zo benieuwd naar je live verhalen!!! ( met fotoverslag natuurlijk). Fijn ook dat t beter gaat met je paps! Hou je haaks daar en vooral no paar maandjes genieten....het gaat zooooo snel! Kus en knufs van ons allebei

  • 26 Oktober 2014 - 19:52

    Joep Van Oort:

    Zo te lezen heb je het prima naar je zin!
    Je maakt wel spannende dingen mee.
    Maud nog heel veel plezier. Het is vlugger voorbij dan dat
    Je er erg in hebt!!

  • 27 Oktober 2014 - 00:07

    Jeannette:

    Mooi weer om te lezen dat je het zo fijn hebt daar. En wat je allemaal al gezien en gedaan hebt, geweldig. Dat is het mooie aan je reis. Doordeweeks werken en dan in het weekend genieten van al dat moois. En ik was er al bang voor met die auto. Vooral toen je zei dat jullie zowat om de week olie bij moesten vullen. Dat kan niet goed zijn. Hopelijk krijgen jullie nu een betere auto terug. Want deze zal zijn motor wel in de soep gedraaid hebben. Blijf ons vooral verrassen met je mooie verhalen en foto's. En je kijkt ook zo vertederend naar het struisvogel ei waar net een klein struisvogeltje word geboren. Nog veel mooie ervaringen toe gewenst en doe voorzichtig. Want zomaar zomaar zo'n roofdier aaien is toch oppassen. Maar ben wel trots.
    Mama

  • 27 Oktober 2014 - 06:20

    Mieke En Wout:

    Super leuk, dat je zo enthousiast in je dagboek schrijft!
    En dat wij jou... Op deze manier kunnen volgen!
    Succes nog en geniet ervan. Voor je het weet is het voorbij!

    Liefs, Wout en Mieke

  • 29 Oktober 2014 - 16:24

    Denia:

    Hoi Maud ,

    Wat een leuk verslag !!

    Het lijkt nog maar zo kort geleden dat je hier aan de keuken tafel zat.......kippedijen ..... Mét veel geklets & gezelligheid.
    Nieuwe Kippe-dijen -afspraak ?

    groetjes, Denia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 6990

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 29 December 2014

Pluk de dag - Gryp die dag

Landen bezocht: